مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 شهریور 1399 ساعت 05:402020-09-10اقتصادي

تبعات تورمی تزریق منابع صندوق توسعه ملی به بورس 


یک تحلیلگر اقتصادی در واکنش به تصمیم دولت برای حمایت از بورس مبنی بر تزریق بخشی از منابع صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه، گفت: این امر دو ناکارآمدی به اقتصاد منتقل می کند که یکی مغایرت اهداف موجودی صندوق توسعه ملی با این هدف دولت و دیگری افزایش تورم است.

- یک تحلیلگر اقتصادی در واکنش به تصمیم دولت برای حمایت از بورس مبنی بر تزریق بخشی از منابع صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه، گفت: این امر دو ناکارآمدی به اقتصاد منتقل می کند که یکی مغایرت اهداف موجودی صندوق توسعه ملی با این هدف دولت و دیگری افزایش تورم است.

حیدر مستخدمین حسینی در گفت وگو با ایسنا، درباره تزریق بخشی از منابع صندوق توسعه ملی به بورس، اظهار کرد: ماهیت موجودی صندوق توسعه ملی در اهدافی تعریف شده است که با تصمیم اخیر دولت مغایرت دارد.

دولت مردم را به حضور در بازار سرمایه تشویق کرد و به پیش بینی کارشناسان از ریزش و اصلاحات این بازار بی توجهی شد تا سرانجام در حال حاضر بورس درگیر ریزش های متداول است.

وی با بیان اینکه در پی تزریق منابع صندوق توسعه ملی به بورس دو ناکارآمدی به اقتصاد وارد می شود، ادامه داد: ماهیت صندوق توسعه ملی با هدف حمایت از بازار سرمایه مغایرت دارد زیرا، منابع این صندوق برای چنین امری درنظر گرفته نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبعات تورمی تزریق منابع صندوق توسعه ملی به بورس 

تبعات تورمی تزریق منابع صندوق توسعه ملی به بورس